789איש חסיד היה-תיאטרון בית
צבי
צילומים-אלי ליאון
לפני כ40 שנה הועלה על ידי תיאטרון "בימות" מופע
בשם "איש חסיד היה"שכתב וערך דן אלמגור.
המופע היה אוסף של שירים,סיפורים וניגונים
חסידיים מהמאה ה19 ממזרח אירופה.
הוא זכה להצלחה גדולה מאוד ומספר הצגות רב הן
בארץ והן בעולם.
בזמנו ביים את המופע יוסי יזרעאלי והופיעו בו
שלמה ניצן שהגה את הרעיון ועזר גם בהכנת החומר,חנה רוט,לוליק,דני ליטני,דבורה דותן
ובתיה ברק.
כעת תיאטרון בית צבי מעלה את המופע בבימויו של
דניאל אפרת ובכוריאוגרפיה של גלעד קמחי שניהם בוגרי בית צבי.
השם "איש חסיד היה" נלקח מפיוט מפורסם ששרים
היהודים במוצ"ש והמספר על מצוקת היהודי שאליהו הנביא עוזר לו.
כאשר הוצג המופע בזמנו, הוא דמה ל "פופ חסידי"
דבר שלא היה מקובל באותה תקופה.גם עכשיו לאחר שהיוצרים הוסיפו לו תזמורת במקום
הגיטרות שהופיעו אז, המופע הנו באותו סיגנון אך ביתר שאת.
בתכניה של המופע הנוכחי נכתב בין השאר כי זהו
מופע מיסטי מיסיקלי,מצחיק,סוחף ומרגש ובו סיפורים ושירים חסידיים בפרשנות חילונית
רוקיסטית.אין לי אלא לאמץ ולהסכים לכל מילה.
שמענו 19 קטעים במלל וצליל,כל אחד פנינה,כל קטע
מזכיר לך נשכחות.כל קטע מבוצע בצורה מעולה ומרתקת.
אפרת הבמאי אומר שלא נולד עדיין כאשר הוצג המופע
בפעם הראשונה.הוא לא הבין איזה קשר יכול להיות בין הסיפורים והשירים החסידיים שקרא
ושמע לבין העטיפה של התקליט בה הופיעו השחקנים עם גיטרות, ג'ינס ומשקפי
שמש.
בבימוי המקסים שלו שיש בו חשיבות לכל פרט
ופרט ודמיון פורה מבורך, לדבריו,הוא החליף את הגיטרות בדיסטורשן חשמלי ומסיבת טראנס
בטבע.השחקנים הפעם הם כת הנאספת כדי לקיים "סיאנס"ולהעלות באוב את סיפורים
והשירים.התוצאה מלהיבה ונהדרת.
בהרבה סצינות משתתפת כל הלהקה בריקודים סוערים
ואקסטזיים שהכוריאוגרפיה המצויינת והמיוחדת שלהם יצר כאמור גלעד קמחי.
זו לא הפעם הראשונה שאפרת וקמחי משתפים פעולה
בצורות שונות.זהו צמד מוצלח ביותר שהתוצר המוגמר שלהם תמיד
שונה,מלהיב ומעולה.
סייעו רבות להצלחת המופע אפי שושני המנהל
המוסיקלי שעשה גם את העיבודים המוסיקליים,הקולות הנהדרים
של כל המשתתפים,ערן עצמון שבנה תפאורה מקסימה
ומרשימה ויובל כספין שעיצב תלבושות מיוחדות שיש בהן גם מהעוני,הפאר,העיירה היהודית
והפנקיזם.
יניר ליברמן היה אחראי לתאורה המיסטית ועכשוית
כאחד.
קולות המקהלה והסולנים היו נהדריםבראש
ובראשונה בזכות השחקנים וההדרכה הקולית של דיקי עצמון ומדריכת המקהלה-תמי
כספי-אשל.
יש במופע קצב נכון ומעברים מהירים בין קטע
לקטע,אם כי היתי מוסיף עוד שירים וריקודים על חשבון המלל הסיפורי.
הפעם אינני רוצה לציין כוכב מתבלט במופע,אם כי
ישנם כאלו,כי כולם היו נהדרים.זהו מופע על רמה איכותית גבוהה ביותר ואין לי ספק
שיזכה להצלחה גדולה כפי שזכה המופע הקודם שנזכרים בו בנוסטלגיה מובנת.
חידוש מענין היה השימוש בשפת הסימנים
בכוריאוגרפיה בהדרכת רות נזר.דאנס קפטן-עומר זמרי.
המופע מלווה בתזמורת חיה מצויינת של מספר נגנים
היושבים ביציע של התפאורה.
לראות או לא לראות:מופע איכותי מהנה מומלץ
ביותר.
נכתב על ידי elybikoret-אלי ליאון ,
18/3/2011 19:01#_lt#div#_gt##_lt#div align="right"#_gt##_lt#font size="1" face="Arial"#_gt#789איש חסיד היה-תיאטרון בית
צבי#_lt#/font#_gt##_lt#/div#_gt#
#_lt#div align="right"#_gt##_lt#font size="1" face="Arial"#_gt#צילומים-אלי ליאון#_lt#/font#_gt##_lt#/div#_gt#
#_lt#div align="right"#_gt##_lt#font face="Arial"#_gt##_lt#/font#_gt# #_lt#/div#_gt#
#_lt#div align="right"#_gt##_lt#font face="Arial"#_gt#לפני כ40 שנה הועלה על ידי תיאטרון "בימות" מופע
בשם "איש חסיד היה"שכתב וערך דן אלמגור.#_lt#/font#_gt##_lt#/div#_gt#
#_lt#div align="right"#_gt##_lt#font face="Arial"#_gt#המופע היה אוסף של שירים,סיפורים וניגונים
חסידיים מהמאה ה19 ממזרח אירופה.#_lt#/font#_gt##_lt#/div#_gt#
#_lt#div align="right"#_gt##_lt#font face="Arial"#_gt#הוא זכה להצלחה גדולה מאוד ומספר הצגות רב הן
בארץ והן בעולם.#_lt#/font#_gt##_lt#/div#_gt#
#_lt#div align="right"#_gt##_lt#font face="Arial"#_gt##_lt#/font#_gt# #_lt#/div#_gt#
#_lt#div align="right"#_gt##_lt#font face="Arial"#_gt#בזמנו ביים את המופע יוסי יזרעאלי והופיעו בו
שלמה ניצן שהגה את הרעיון ועזר גם בהכנת החומר,חנה רוט,לוליק,דני ליטני,דבורה דותן
ובתיה ברק.#_lt#/font#_gt##_lt#/div#_gt#
#_lt#div align="right"#_gt##_lt#font face="Arial"#_gt##_lt#/font#_gt# #_lt#/div#_gt#
#_lt#div align="right"#_gt##_lt#font face="Arial"#_gt#כעת תיאטרון בית צבי מעלה את המופע בבימויו של
דניאל אפרת ובכוריאוגרפיה של גלעד קמחי שניהם בוגרי בית צבי.#_lt#/font#_gt##_lt#/div#_gt#
#_lt#div align="right"#_gt##_lt#font face="Arial"#_gt##_lt#/font#_gt# #_lt#/div#_gt#
#_lt#div align="right"#_gt##_lt#font face="Arial"#_gt#השם "איש חסיד היה" נלקח מפיוט מפורסם ששרים
היהודים במוצ"ש והמספר על מצוקת היהודי שאליהו הנביא עוזר לו.#_lt#/font#_gt##_lt#/div#_gt#
#_lt#div align="right"#_gt##_lt#font face="Arial"#_gt#כאשר הוצג המופע בזמנו, הוא דמה ל "פופ חסידי"
דבר שלא היה מקובל באותה תקופה.גם עכשיו לאחר שהיוצרים הוסיפו לו תזמורת במקום
הגיטרות שהופיעו אז, המופע הנו באותו סיגנון אך ביתר שאת.#_lt#/font#_gt##_lt#/div#_gt#
#_lt#div align="right"#_gt##_lt#font face="Arial"#_gt##_lt#/font#_gt# #_lt#/div#_gt#
#_lt#div align="right"#_gt##_lt#font face="Arial"#_gt#בתכניה של המופע הנוכחי נכתב בין השאר כי זהו
מופע מיסטי מיסיקלי,מצחיק,סוחף ומרגש ובו סיפורים ושירים חסידיים בפרשנות חילונית
רוקיסטית.אין לי אלא לאמץ ולהסכים לכל מילה.#_lt#/font#_gt##_lt#/div#_gt#
#_lt#div align="right"#_gt##_lt#font face="Arial"#_gt##_lt#/font#_gt# #_lt#/div#_gt#
#_lt#div align="right"#_gt##_lt#font face="Arial"#_gt#שמענו 19 קטעים במלל וצליל,כל אחד פנינה,כל קטע
מזכיר לך נשכחות.כל קטע מבוצע בצורה מעולה ומרתקת.#_lt#/font#_gt##_lt#/div#_gt#
#_lt#div align="right"#_gt##_lt#font face="Arial"#_gt##_lt#/font#_gt# #_lt#/div#_gt#
#_lt#div align="right"#_gt##_lt#font face="Arial"#_gt#אפרת הבמאי אומר שלא נולד עדיין כאשר הוצג המופע
בפעם הראשונה.הוא לא הבין איזה קשר יכול להיות בין הסיפורים והשירים החסידיים שקרא
ושמע לבין העטיפה של התקליט בה הופיעו השחקנים עם גיטרות, ג'ינס ומשקפי
שמש.#_lt#/font#_gt##_lt#/div#_gt#
#_lt#div align="right"#_gt##_lt#font face="Arial"#_gt#בבימוי המקסים שלו שיש בו חשיבות לכל פרט
ופרט ודמיון פורה מבורך, לדבריו,הוא החליף את הגיטרות בדיסטורשן חשמלי ומסיבת טראנס
בטבע.השחקנים הפעם הם כת הנאספת כדי לקיים "סיאנס"ולהעלות באוב את סיפורים
והשירים.התוצאה מלהיבה ונהדרת.#_lt#/font#_gt##_lt#/div#_gt#
#_lt#div align="right"#_gt##_lt#font face="Arial"#_gt#בהרבה סצינות משתתפת כל הלהקה בריקודים סוערים
ואקסטזיים שהכוריאוגרפיה המצויינת והמיוחדת שלהם יצר כאמור גלעד קמחי.#_lt#/font#_gt##_lt#/div#_gt#
#_lt#div align="right"#_gt##_lt#font face="Arial"#_gt##_lt#/font#_gt# #_lt#/div#_gt#
#_lt#div align="right"#_gt##_lt#font face="Arial"#_gt#זו לא הפעם הראשונה שאפרת וקמחי משתפים פעולה
בצורות שונות.זהו צמד מוצלח ביותר שהתוצר המוגמר שלהם תמיד
שונה,מלהיב ומעולה.#_lt#/font#_gt##_lt#/div#_gt#
#_lt#div align="right"#_gt##_lt#font face="Arial"#_gt#סייעו רבות להצלחת המופע אפי שושני המנהל
המוסיקלי שעשה גם את העיבודים המוסיקליים,הקולות הנהדרים#_lt#/font#_gt##_lt#/div#_gt#
#_lt#div align="right"#_gt##_lt#font face="Arial"#_gt#של כל המשתתפים,ערן עצמון שבנה תפאורה מקסימה
ומרשימה ויובל כספין שעיצב תלבושות מיוחדות שיש בהן גם מהעוני,הפאר,העיירה היהודית
והפנקיזם.#_lt#/font#_gt##_lt#/div#_gt#
#_lt#div align="right"#_gt##_lt#font face="Arial"#_gt#יניר ליברמן היה אחראי לתאורה המיסטית ועכשוית
כאחד.#_lt#/font#_gt##_lt#/div#_gt#
#_lt#div align="right"#_gt##_lt#font face="Arial"#_gt#קולות המקהלה והסולנים היו נהדריםבראש
ובראשונה בזכות השחקנים וההדרכה הקולית של דיקי עצמון ומדריכת המקהלה-תמי
כספי-אשל.#_lt#/font#_gt##_lt#/div#_gt#
#_lt#div align="right"#_gt##_lt#font face="Arial"#_gt##_lt#/font#_gt# #_lt#/div#_gt#
#_lt#div align="right"#_gt##_lt#font face="Arial"#_gt#יש במופע קצב נכון ומעברים מהירים בין קטע
לקטע,אם כי היתי מוסיף עוד שירים וריקודים על חשבון המלל הסיפורי.#_lt#/font#_gt##_lt#/div#_gt#
#_lt#div align="right"#_gt##_lt#font face="Arial"#_gt#הפעם אינני רוצה לציין כוכב מתבלט במופע,אם כי
ישנם כאלו,כי כולם היו נהדרים.זהו מופע על רמה איכותית גבוהה ביותר ואין לי ספק
שיזכה להצלחה גדולה כפי שזכה המופע הקודם שנזכרים בו בנוסטלגיה מובנת.#_lt#/font#_gt##_lt#/div#_gt#
#_lt#div align="right"#_gt##_lt#font face="Arial"#_gt##_lt#/font#_gt# #_lt#/div#_gt#
#_lt#div align="right"#_gt##_lt#font face="Arial"#_gt#חידוש מענין היה השימוש בשפת הסימנים
בכוריאוגרפיה בהדרכת רות נזר.דאנס קפטן-עומר זמרי.#_lt#/font#_gt##_lt#/div#_gt#
#_lt#div align="right"#_gt##_lt#font face="Arial"#_gt#המופע מלווה בתזמורת חיה מצויינת של מספר נגנים
היושבים ביציע של התפאורה.#_lt#/font#_gt##_lt#/div#_gt#
#_lt#div align="right"#_gt##_lt#font face="Arial"#_gt##_lt#/font#_gt# #_lt#/div#_gt#
#_lt#div align="right"#_gt##_lt#font face="Arial"#_gt#לראות או לא לראות#_sc#מופע איכותי מהנה מומלץ
ביותר.#_lt#/font#_gt# #_lt#/div#_gt#
#_lt#div align="right"#_gt##_lt#font face="Arial"#_gt##_lt#/font#_gt# #_lt#/div#_gt#
#_lt#div align="right"#_gt##_lt#span style="font#_sc# normal normal normal medium/normal 'Times New Roman'; font-family#_sc# Arial; font-size#_sc# small; -webkit-border-horizontal-spacing#_sc# 2px; -webkit-border-vertical-spacing#_sc# 2px; " class="Apple-style-span"#_gt##_lt#font size="1"#_gt#נכתב על ידי #_lt#/font#_gt##_lt#a style="FONT-FAMILY#_sc# Arial; COLOR#_sc# rgb(0,0,0); FONT-SIZE#_sc# small" class="blog" href="mailto#_sc#elybikoret@gmail.com"#_gt##_lt#font size="1"#_gt#elybikoret#_lt#/font#_gt##_lt#/a#_gt##_lt#font size="1"#_gt#-אלי ליאון ,
18/3/2011 19#_sc#01#_lt#/font#_gt##_lt#/span#_gt##_lt#/div#_gt#
#_lt#div align="right"#_gt##_lt#font face="Arial"#_gt##_lt#/font#_gt# #_lt#/div#_gt#
#_lt#div align="right"#_gt##_lt#font class="Apple-style-span" color="#FF00FF" face="Arial"#_gt##_lt#span class="Apple-style-span" style="font-size#_sc# x-small;"#_gt##_lt#br#_gt##_lt#/span#_gt##_lt#/font#_gt##_lt#/div#_gt##_lt#/div#_gt#
|